Ideas for halloween

a’uzubillahiminassyaitonirrajim. malam ni halloween. kalau korang tak suka dengan jiran korang yang pakai kostum hantu dan beperangai macam hantu, berikut adalah beberapa idea yang boleh menghalau jiran anda yang macam hantu.

  1. Masa dia jerit ‘trick or treat’ sambil menghulurkan candy bag, korang leh taruk mercun yang telah dibakar sumbunya.
  2. kalau dia pakai kostum hantu, korang pakai telekung. telekung ada kaitan dengan casper. takyah susah payah tempah kostum halloween. Kisah lanjut leh rujuk blog Alin.
  3. Kalau rasa diri tak mampu nak join party, apa kata buat halaqah, baca yasin ramai-ramai. Selamat sikit dari bermain ‘spirit in the coin‘.
  4. Kalau rasa nak test makeup dan menakutkan kembali jiran anda, boleh juga. Kalau takde, taruk masker ‘bedak sejuk’ pun coolness juga.
  5. Beli mercun dan roket kat ASDA, taruk sign ‘nuclear testing site’. Insha Allah takde siapa berani dekat rumah anda.

Happy Halloween people!!

9 thoughts on “Ideas for halloween

  1. mari kita ramai2 pakai telekung lepas tu berdiri dekat tingkap common room + tingkap dapur dalam keadaan lampu tertutup..kemudian angkat tangan ala2 casper..bile derang datang, maka baling lah mercun kat kaki derang..

    *aksi ini hendaklah dilakukan tanpa senyuman di muka ya, karena kalau kita senyum, deme mungkin menganggap kita adalah casper yang chumel.. maka tak tercapailah hasrat untuk menghalau deme..

  2. aini: tak selamat sangat. habis party pukul 2.

    alin: (ala homer simpson) ready~~ steady~~~ouch!

  3. wah wah… ni semua aksi 18-PL.. bukan untuk tontonon umum.. eheks.. luckily dkt malaysia tade… private party yg celebrate hallowen adela.. but Im not invited :P..

  4. tinker: don’t worry. takde budak2 yg rajen bace blog. hiks.

    c4f: i bg u tanak. pastuh ada imaginary plak. isk. nightmare in putrajaya betul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *