Islam dan cinta

Cinta memang indah. Cinta itu juga fitrah. Islam tidak menolak cinta kerana islam tidak bertentangan dengan fitrah manusia. Perasaan indah itu pun diberikan oleh Allah. Dalam agama Islam yang syumul (perfect) dan melengkapi ini tidak menolak fitrah cinta namun ada batasan yang ditetapkan kerana Allah tahu akan kelemahan manusia, dorongan hawa nafsu dan pujukan syaitan yang tak pernah penat menggoda manusia ke jalan neraka.

Jadi, kepada yang mahu tahu, kuliah pengurusan cinta ini
Audio ini ialah kuliah pengurusan cinta dari perspektif Islam, dan bagaimana langkah-langkah yang dianjurkan oleh Islam kepada yang sedang merasa nikmat bercinta.
dengarkan~!

5 thoughts on “Islam dan cinta

  1. Saya juga mahu cinta. Mahu merealisasikan rasa cinta yang sedang membara sekarang ini.

    Saya mahu pegang kucing. Tapi kucing bajingan tak ada di sini. I’m in badly need of cat-therapy. Kerana saya … cinta … kucing. erkh!

  2. Cinta yg hakiki hanya cinta dari-Nya. Cinta yg tkpernah berhenti mengaliri hidup kita. I Love Allah, sekarang dan selamanya..,

  3. salam…cinte x bemaksud segalenyer…ingat lah tulang rusuk adam ada pada hawa..kerana membuat kan..kita rase ade “chemistrylah!”..haha..soo…laki yg pro dlam cinte…ditakdirkan dgan prempuan yg pro dlam cinta…hanya kita sahaja yang tahu baek bruk diri kita….Allah telah berjanji perempuan yang baek untuk lelaki yang baek..dan juga sebaliknya…oleh itu….permpuan diluar sana…masih ada lagi peluang untuk anda mendapat lelaki yg baek…berdoa dan sntiasa bertaubat…wassalam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *