I am Trump

 I am Trump! I would like to know how far will I be lucky and I want to test my entrepreneurship so I play Monopoly. I am trying to learn how to be rich. What is in the mindset of Donald Trump and other successful entrepreneurs. For an hour, this is my achievement.

trumps

I just realised there is much more than playing  Monopoly.  This business, you don’t have to  think of its strategy. The business is much worth  than any business in the world.  It makes you become a zillionnaire, if you know how to. 

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman! Mahukah aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu daripada azab seksa yang tidak terperi sakitnya?

“Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasul-Nya, serta berjuang membela agama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

“Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu, dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir dibawahnya beberapa sungai, serta tempat tinggal yang baik dalam syurga Adn. Itulah kemenangan yang besar.” (Surah as-Saff, ayat 10 hingga 12)

For further reading, please proceed to this blog.

Ouh, don’t forget, this Saturday, is Rejab 27th and you are welcomed to fast, in case you want the glorious reward thereafter. You’ll be much richer than Donald Trump if you fast sincerely. Seriously.

2 thoughts on “I am Trump

  1. perniagaan kita dengan Allah adalah perniagaan yang tidak masuk akal kalau mahu difikirkn dari sudut logiknya..

    sebab?

    Allah yg provide modal (harta dan nyawa kita adalah milik Allah).. Allah cuma mintak kita menggunakannya untuk berjihad di jalanNya. Samalah dengan seorang penjual kerusi yang menjual kerusi dengan kayu yang diberi percuma.

    Dan bila kita berjaya dengan perniagaan kita, Allah bagi pula keampunan, selamatkan dari azab seksa dan dimskkn ke dalam syurga yang mengalir sungai2 di bwhnya.

    Betapa ruginya kita menolak untuk terlibat dalam perniagaan ini. Semua telah diberi. Keuntungan yang bakal diterima tidak setimpal dengan apa yang kita beri. Sebab modal pun Allah yang provide. Keuntungan yang terlalu byk.

    😀
    sekadar mengulang analogi dan penerangan dr seorg rakan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *